יום שישי, 6 בינואר 2012

אתגרשת3- החיבוק הגדול

השדרן עצמו הגדיר זאת כרגע יפה. כך גם אני חושבת ומרגישה: רגע יפה וטו לא. החיבוק יכול להוות פתח לשיחה ואפילו לשיתופי פעולה אך מנבחרי ציבור אני מצפה ליותר מרגעים יפים. אני מצפה שיפעלו יומם ולילה לקידום החברה שלנו .שיתמקדו במעשים ולא בהצגות מול התקשורת. בעבר לא התרכזו בגימיקים ועשו יותר. אני חושבת שמעטים הגיעו כי חששו שזה יפגע בתדמית שלהם. הם יוצגו כליצנים או כרודפי פרסום. ויש גם כאלה שבאמת לא אוהבים אחד את השני ........
בראיון עם פרופ' אורן קפלן על ההשפעות הפסיכולוגיות האפשריות של פרויקט "החיבוק הגדול" של חברי הכנסת במסגרת התוכנית בני ברדיו של בני בשן בגלי צה"ל, הוא טוען כי הפסיכולוגיה חיובית מניעה אותנו להצלחה. שחיבוק ראשוני מעורר רגשות חיוביים ויכול לקרב בין אנשים בעלי דעות שונים.
אני מאמינה שאם החיבוק היה אינטימי יותר בין מעט חברי כנסת ולא בצורה המונית ואחריהם שיחה זה היה משמעותי יותר.
אני מלמדת כבר די הרבה שנים כיתות מב"ר. למדתי שכדי להוביל אותם להצלחה אני קודם יוצרת חיבור רגשי. יש לי את מספרי הסלולריים האישיים שלהם וכך גם להם. הם לא מהססים להתקשר אליי ולפנות אליי גם בנושאים לא לימודיים. כאשר יש ויכוחים מתמשכים בין תלמידים , בתחילה אני נוהגת לזמן כל אחד בנפרד ולהקשיב לו. אחר כך אני מכנסת את שניהם ומבקשת מכל אחד שיגיד משהו טוב על השני, מחמאה או פרגון. זה לא פשוט אך די מהר שובר את הקרח ויש אפשרות לנהל דיאלוג ביניהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה